Patronised by

Sponsored by

A collaboration with

Credits

Diverdeinverde is a project curated by Fondazione Innovazione Urbana Rusconi Ghigi with the collaboration of Francesca Spiniello. The event is made possible thanks to the great willingness of the owners who agree to open their gardens, whom we would like to extend our thanks to, and to the invaluable support of the sponsors and institutions who grant their patronage along with the many associations and individual citizens who contribute to the organisational aspects of the events:

Comune di Bologna, Regione Emilia-Romagna, Fondazione Bologna Welcome, Alma Mater Studiorum – Università di Bologna, Associazione Italiana Direttori e Tecnici Pubblici Giardini

Assicoop Bologna Metropolitana, Bologna Verde e Sostenibile Soc. Cons., Scarabelli Service

eXtraBO, Flò Fiori, NaturaSì, Zoo, Fondazione Zucchelli

Acer (Azienda Casa Emilia-Romagna), Associazione il Giardino del Guasto, Associazione Re-Use with Love, Associazione via Petroni e Dintorni, Azienda Agricola Ca’ Scarani, Azienda Agricola Val dei Fiori, Bologna Servizi Cimiteriali, Consorzio della Bonifica Renana, Casa di Quartiere Stella, Casa di Quartiere 2 agosto 1980, Fondazione Collegio Artistico Venturoli, Fondazione Fanti Melloni, Fondazione Palazzo Boncompagni, Garden Club Camilla Malvasia, Librerie.coop, Malippo Associazione Culturale, Marsiglilab srl, Mondo di Eutèpia, Museo civico del Risorgimento, Museo Internazionale e Biblioteca della Musica, Orto Botanico ed Erbario-Sistema Museale di Ateneo (Alma Mater Studiorum – Università di Bologna), Peoniamia – Società Agricola La Riniera, Fondazione Pio Istituto Sordomute Povere in Bologna, Seminario Arcivescovile di Bologna, Villa Baruzziana.

Website by Camilla De Leo

Graphics printed by Zanini Bologna

Diverdeinverde is part of Bologna Estate 2024, the program of activities promoted and coordinated by the Municipality of Bologna and the Metropolitan City of Bologna – Bologna-Modena Tourist Territory.