Diverdeinverde 2019, the sixth edition

Credits

Diverdeinverde is a project curated by Fondazione Villa Ghigi, conceived of and staged in collaboration with Silvia Cuttin. General coordination: Mino Petazzini, Silvia Cuttin.

Collaborators: Angela Antropoli, Emanuela Rondoni, Paolina Ceccarelli, Paolo Donati, Teresa Guerra, Silvia Salvatorelli, Ivan Bisetti, Valentina Bergonzoni, Irene Salvaterra, Francesca Spiniello, Isabella Fabbri (IBC Regione Emilia-Romagna), Fiorella De Leo (Garden Club Camilla Malvasia).

Coordinated image: Gloria Pernat.
Website: Camilla De Leo

Acknowledgements

We are grateful above all to the owners who have so generously and freely participated in the event by opening their gardens.

Special thanks go to the organizations, companies, associations and many friends that, in various ways, have helped us prepare and stage this event.

Comune di Bologna, Bologna Welcome, BAC – Bologna Ambiente Comune, Università di Bologna, Regione Emilia Romagna, Istituto Beni Culturali dell’Emilia-Romagna, Teatro Comunale di Bologna, Camera di Commercio di Bologna, Confcommercio ASCOM, Confeserenti Bologna, FAI – Fondo Ambiente Italiano – Delegazione di Bologna, Associazione Dimore Storiche Italiane – Sezione Emilia-Romagna, AIAPP Triveneneto ed Emilia-Romagna, Associazione Italiana Direttori e Tecnici Pubblici Giardini; Gardenia, Garden Club Camilla Malvasia, Coop Alleanza 3.0, Emil Banca, Assicoop Caab, Arcadia Impianti, Fondazione Fico, NaturaSì, Associazione Orfeonica, Quartiere Santo Stefano, Flò Fiori, NaturaSì, Senape, ZOO, Card Musei Metropolitani Bologna, Ad Alta Voce, Associazione del Guasto, Pio Istituto Sordomute Povere, Bonifica Renana, Fondazione Zucchelli, Fondazione Gualandi, Reuse with Love, Orto Botanico, Casa Laura Baravelli, Duepuntilab, Comitato Torleone Insieme, Associazione Culturale Teatro della Polvere di Bologna.

Giovanni Arata, Lilia Battaglia, Alice Brignani, Roberto Diolaiti, Vittoia Donini, Olga Durano, Giovanni Facchinetti Pulazzini, Neva Fanti, Mario Ferrara, Mattia Fontanella, Marina Forni, Alessandro Hercolani, Matteo Lepore, Luca Maro, Carlo Pagani, Osvaldo Panaro, Patrik Romano, Silvia Ropa, Andrea Trombini.

Under the aegis of

Sponsored by